Audifansite
Audifansite
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Az Audi
 
Mszaki adatok
 
Reklm
 
Pontos id
 
Linkgyjtemny
 
Audi Cikkek
Audi Cikkek : Audi Coupe GT

Audi Coupe GT

  2004.12.05. 15:14


Audi Coupe GT THX: Kalmr Attila forrs: Az albbi cikk az Audi DRIVER 1999. szeptember/oktber-i szmban jelent meg. Szerzje: Peter Noad. Ezrt az elfordul sebessgi adatok, felszereltsgek eltrhetnek a megszokottl, valamint az r adatok is fontban vannak. Tovbb mivel nem vagyok mszaki vgzettsg ezrt a fordtsban lehetnek pontatlansgok. A menetteljestmnyekre vonatkoz adat is eltrhet mstl, pl. a 2226 ccm-es Coupe GT 0-100 km/h-ra gyorsulsa az Automobile Revue 1986-os vknyve szerint 8,6 sec. Nem megszokott egy gyrttl, hogy egy limitalt szrij kifejlesztett autt hamarabb bemutasson mint a standard modellt, de az Audi a II. szris Coupeval 1980-ban ezt tette. A Ur-quattro volt ez a kimagasl teljestmny kifejlesztett aut, amit az Europai Motor Show-n mutattak be a kznsgnek 1980 mrciusban, mg a nagyszris modell, a Coupe GT, csak 1980 novemberben mutatkozott be. Teht a Coupe afel tendlt, hogy a szegnyebb embereknek is legyen egy quattro kinzet autjuk. A Coupe GT azonban tbb figyelmet rdemel, s most, egy dekddal a gyrtsuk befejezse utn, gy latszik egyre nagyobb npszersget szereznek az Audirt rajongk kztt. Ezzel a sikerrel azonban egytt jr a sajnlkozs is, amiatt, hogy az Audi jelenlegi modell palettjn nincs hasonl modell. A Coupe-t az 1980-1988 kztti szria II tagjaknt kell besorolni, mert ez volt az alapja a msodik sorozat 80-as limuzinnak, s ez kvette a Coupe S-t, amelyik az I sorozat 100-as szria leszrmazottja volt. A Coupe GT bemutatkozsakor az Audi azt mondta: „Ennek az autnak a teljestmnye, felszereltsge, s nem utolssorban, az exkluzv formj karosszrija az, ami miatt a jzan tulajdonosokhoz s a szenvedlyes autsokhoz fordulunk.” Kiemeltk mg a gazdasgos mkdtetst s a nagy bels teret ami nem volt megszokott egy sportos coupe-tl. A rivlis autk akkoriban 2+2 lsesek voltak, ahol a hts lsek csak gyerekek rszre voltak elfogadhatak, azonban az Audi Coupe egyedlll 5 lses teret ajnlott, htul nagyobb hellyel mint a kortrs Golf. A hts fejtr megegyezett a 80-as limuzinval, s a 494 literes csomagtart csak 2 %-kal volt kisebb mint a limuzinban. A Coupe-nak ugyanannyi volt a tengelytvolsga s a nyomtvja mint a 80-nak, de 42 mm-rel rvidebb s 15 mm-rel alacsonyabb volt. A klnbsg a magassg esetn jelentsebb volt, felteheten azrt mert a Coupe szlvdje jobban meg volt dntve. Hogy ne cskkenjen a fejtr mrete, az lsek alacsonyabban voltak, s nem ajnlottk az elhzhat napfnytett –csak azt amelyik dnthet vagy kivehet volt. A Coupe slya 1020 kg, ami megegyezik a 80 CD-vel, a felfggesztse is azonos volt a 80-val McPherson rendszer merevtkkel ell s az Audinl megszokott torzis kar s Panhard rd htul. Az els vltozatot, GT 5S-nek hvtk, 5 hengeres 1921 ccm-es karburtoros motorral volt szerelve, ez a rvid lket verzija volt az Audi 100-as motorjnak. Ezt fejlesztettk 115 LE-re 5900-as fordulatnl s 154 Nm-es forgatnyomatkra 3700-as fordulatnl. A Zenith 2B3 tpus 2 fokozat karburtornak volt egy szokatlan „elektromos sndiszn”-ja (electric hedgehog) sokirny izzfejjel, a gyjtsa elektronikus volt s a kompresszija 10:1. A 4+E sebessgvltnak az „E” fokozata a gazdasgos vezetst segtette. A brit modelleknl standard volt az ur quattro-bl tvett szervo kormny, de ez extra volt a nemet piacon. Angliban a 14 inch-es knnyfm felni a 185/60-as gumikkal, mg Nmetorszgban 13 inch-es felnikkel s 175/70-es gumikkal volt standard, ahol a 14 inch-es felni volt extra. A knnyfm felnik eleinte a jl ismert „Cookie-cutter” tpusak voltak, ksbb ezt felvltotta a 16 klls Ronals tpus felni. Az autn ell trcsa fk, htul dob fk volt tlalhat. A mszerek kz tartozott a voltmr, az olajnyoms s az olaj-hmrskletmr, s egy a gazdasgossgot segt felkapcsols kijelz. A Coupenak ugyanaz a 4 szgletes fnyszrja, s a klasszikus 4 klls kormnya volt mint az ur quattro-nak s az akkori 200-nak. Sport lsei, elektromos ablakai, kzponti zrja, hts ablaktrlje s a fa sebvlt gombja alkotta a standard felszerelst. A dnthet/elhzhat napfnytet (amit ha kivettek behelyezhet volt egy specilisan kialaktott helyre a csomagtartba) s az automata vlt extra volt. Szokatlan megjelense, festse volt a korai Coupeknak, 2 tnus, a sttebb, rnykoltabb rsz (valjban egy manyag flia) alul a lkhrt vonalig rt, ami a „csp” vonalnl egyeslt a fels rsszel. A hts, teljes szlessg panel a lmpk kztt, a rendszmtblval egytt a Coupe szt is magba foglalta, s htul kapott helyett a „GT 5S” jel is a korai modelleken. Ez ksbb a htrcsra kerlt. A sznek az albbiak voltak: Zermatt ezst, Topaz zld, Sienna vrs, amazon kk, Gemini szrke, Montego fekete s Sapphire (mind metl), plusz Mars vrs s Alpine fehr. A bels tweed szer anyag sznei Azure, Reed (zld) vagy szrke/fekete, amelyik elg gyorsan kikopott. A GT 5S ra 1981 kzepn amikor megjelent 7.475 font volt, nagyjbl fele az Ur-quattro akkori rnak. Teszteltem a Coupe-t akkor s 0-97 km/h-t 9,8 mp alatt rte el, 0-113 km/h-ra 13,5 mp alatt gyorsult. A szokatlanul hossz sebessgi fokozat lehetv tette, hogy meghaladja a 97 km/h-t msodikban s 145 km/h-t harmadik sebessgi fokozatban. Hivatalosan a vgsebessge 182 km/h, amit a negyedikben rt el, azonban j krlmnyek kztt a 193 km/h-t is elrte tdikben, vagy az „E”-ben, ahogy ezt a fokozatot tnylegesen neveztek. Az tlagos fogyasztsa 8 l/100 km volt, knyelmesen, tbb mint 100 km-t megtve 6,7 l/100 km-es fogyasztst rtem el ezzel a sportos coupeval. Ez egy idelis aut hossz tv utazsokra, egy igazi nagy utaz (GT), s ltszlag rvidebb teszi az utat mint amennyi az valjban. Kivl a kormnyzsa, j az egyenes futsa, knnyen vezethet, meg akkor is ha a hts kerekei el is emelkednek les kanyarokban. A hts ablakot nem lehet kinyitni, s a csomagtart csak a vezet oldali kzps (B) oszlopon lv gombbal nyithat. A 2144 ccm-es K-Jetronic modell 1983-tl kaphat, mint Coupe Fuel Injection. A teljestmnye elrte a 130 LE-t s a forgatnyomatka 171 Nm volt. Ell httt trcsa fkei voltak ( de megmaradtak a dobfkek htul), rvidebb 5 sebessges vltt kapott a 4+E helyett s nagyobb Cibie tpus fnyszrt 2 egysges reflektorral az egy rszes lencse mgtt valamint egy 5E jelvnyt. A fnyszr mos s a kdfnylmpa standard volt. A vgsebessge 201 km/h, s a gyorsulsa 0-97 km/h-ra 8,8 mp volt. A fogyasztsa kismertekben nvekedett a karburtoros modellhez kpest, de mg gy is elgg gazdasgos volt. A Coupe Fuel Injection-t csak addig gyrtottak amg megjelent a GT 2,2 a 136 LE-s 2226 ccm-es motorral 1985-ben s 1986-ban. (Angliban csak quattro kivitelben volt kaphat) Az 1921 ccm-es karburtoros motort felvltotta az 1994 ccm-es befecskendezs egysg, amely szinten 115 LE-t teljestett de nagyobb forgatnyomatka volt (165 Nm/3200). 1985-ben, a Coupe GT ugyanazt a lkhrtt s kszbt kapta mint a 90-es limuzin, a dnttt fnyszrval s az j tartsabb Brighton bels krpittal. A 4 hengeres alap Coupe modellt, amit nem neveztek Coupe GT-nek, eleinte 90 majd ksbb 112 LE-vel gyrtottk. A termels utols 2 vben, a 2 kerek meghajts GT 2,2-nek ugyanaz a 136 LE-s motorja s hts trcsafke volt mint a Coupe quattro-nak, az ara 1988-ban 14.915 font volt. A menetteljestmnye ugyanannyi volt mint a korbbi 2144 ccm-es Coupe Fuel Injection-nak, de a sznvlasztk 15-re ntt. Habr Angliban nem volt kataliztoros vltozata, azonban Nmetorszgban 1987-ben s 1988-ban kataliztoros vltozatok is kaphatak voltak. A Coupe tllte a II. sorozat 80-as limuzint 2 vvel, s sszesen 169.000 darabot gyrtottak belle 1988 vgig. A Coupe-nak rvid verseny karrierje volt az Europai Tra Aut Bajnoksgban; ez a lehetsg az indulsra a nagy hts trnek volt ksznhet. Az 1600-as kategriban gyztes 80 GTE 1980-as sikere utn, az Audi a Coupe-val versenyzett a 2 literes kategriban a Gr 2 csoportban 1981-ben, s a 2,2-es motorral az j Gr. A. szablyok szerint 1982-ben. A gyri tmogats aut a Votex szneiben futott, a motort Spiess ksztette fel, a vezetk Willi Bergmeister, Manfred Trint, Peter Seikel s Lothar Schorg voltak. Habr a 2,5 literes motor Alfa Romeo megelzte ket, az Audi Coupe a hossz tv versenyeken versenyben maradt. Egyik legjobb eredmnyk egy csoport gyzelem s egy sszetett negyedik hely a Monzai 500 km-es versenyen. J PONTOK: - quattro kinzet - a tolvajok s a biztostk is tudjak hogy nem quattro - nagyobb helyknlat mint ms kupkban - 5 hengeres motor hangzsa s menetteljestmnye - tarts futm (80/90) - 320.000 km-re kpes - gazdasgos - nem csapott ht ROSSZ PONTOK: - a korai lsek hamar kikopnak - a karburtor az 5S-ben problmss vlhat - gyenge fny a korai szgletes lmpk esetben - a ksbbi fnyszrk elhomlyosulsra hajlamosak - a hts fkek „beslnek” ha nem hasznljuk idnknt kemnyen - nehz a htralts az alacsonyabb vezetknek -forrs www.audiklub.hu

 
Vendgek szma
Induls: 2004-11-26
 
A ht Audija
 
Hivatalos hrek
 
Videk
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!