Audifansite
Audifansite
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Az Audi
 
Mszaki adatok
 
Reklm
 
Pontos id
 
Linkgyjtemny
 
Audi Cikkek
Audi Cikkek : Audi 200 Turbo II Automata

Audi 200 Turbo II Automata

  2004.12.05. 15:13


THX: Kalmr Attila Audi 200 Turbo II Automata Az albbi cikk az Audi DRIVER 2000. Szeptember/Oktber-i szmban jelent meg. Szerzje: Peter Noad. Ezrt az elfordul sebessgi adatok, felszereltsgek eltrhetnek a megszokottl, valamint az r adatok is fontban vannak. Tovbb mivel nem vagyok mszaki vgzettsg ezrt a fordtsban lehetnek pontatlansgok. Audi 200 Turbo II (automata) Az Audi msodik sorozat 200-as turbjnak, amely a 100-as III. szrijn alapult, jrt az a megklnbztets amely a gyr leggyorsabb autjt vezi, mindez nem a gyorsulsra hanem a vgsebessg vonatkozsban. A luxus limuzin kivl aerodinamikja lehetv tette, hogy elrje a 230 kph-t a manulis sebessgvltval – kzel 10 kph-val tbb mint az Ur-quattro- - s gy lett ezltal a korai 80-as vek egyik leggyorsabb limuzinja. Mg automatikus vltval is igaz volt ez ( amelyik Angliban a legtbb kocsi felszereltsge volt) miszerint a 200 Turbo tllpte az Ur-quattro vgsebessgt. Mint az Audi zszlshajja, a 200-as meghaladta a korbbi szintet a luxus s a felszereltsg tekintetben. Az eredeti 200-as jl eladhat volt, gy az Audi nem vesztegette az idt, hogy bejelentse a 100-as III. szrijnak 200-as verzijt 1983 jliusban. Ez egy normlis felszereltsg 200-as volt luxus belsvel s 136 LE-s motorral, ksbb quattro s Avant modellel kiegszlve, de cikknkben koncentrljunk a fronthajts 200 Turbo limuzinra, ami 182 LE-s automata vltval felszerelt volt. A 2144 cm3-s 5 hengeres motor amelyik az elz 200-ban volt, 170 LE-t teljestett. Ez lett tdolgozva 182 LE-re az j modellhez, kiegsztve szmos az Ur quattro szmra kifejlesztett egysggel, ilyen volt pldul az intercooler, a ht rcs mg helyezve, s az elektronikus gyjts (mapped electronics ignition). Ez hasznlta a a feltlt leveghmrskletnek s a szvcsveknek, a kopogs szenzornak a jelt s az adatait, s elrhetv tette hogy a kompresszi viszony 8,8:1-ra emelkedjen. Az j kipufog rendszer s a turb, a magas kompresszival egytt jelentsen megnveltk a nyomatkot s gazdasgosabb tettk az zemanyag felhasznlst. 1984 vgn a turb vzhtses vltozata mutatkozott be, amelynek segtsgvel lecskkent az olajhmrsklet s nagyban megnvekedett a turb vrhat lettartalma, mivel egy elektromos pumpa folyamatosan cirkulltatta a htst a turb krl egy ideig miutn a motor le lett lltva. A felfggeszts kezdetben megegyezett a 100-val, de tdolgoztk a rugzst, a lengscsillaptkat s ersebb lett a fltengely. A 200 Turbnak 15 colos felnije volt 205/60-as gumival s 4 trcsafkkel, amibl az elsk htttek voltak. Ez volt az els Audi amelynl az ABS szria volt. Ez klnbztt attl a rendszertl amit ms gyrak hasznltak: a vezet kikapcsolhatta havon vagy laza murvs, kavicsos ton. A 200 Turbo kivtelesen ers fronthajts aut volt ezrt javasoltk az automatikus sebessgvltt hogy segtsen megakadlyozni a tlzott kerkkiprgst, ha a vezet tlsgosan is "lomlb" volt, mivel kiprgs gtl nem volt akkoriban. A megolds a kiprgs problmjra a quattro verzi bevezetse volt, amely 1985-ben jelent meg ebben a kategriban (Angliban). Ugyanazzal az aerodinamikus karosszrival mint a 100-asnl, a 200-as Turbo-nl a lgellenllsi tnyez 0,33-as rtket mutatott ami nmileg elmaradt a 100-as kiemelked 0,30-as rtktl, „ksznheten” a nagyobb kerekeknek, az intercoolerhez s az olajhthz szksges extra leveg beml nylsoknak, de mg gy is 20%-kal jobb volt mint ms autnak ebben a kategriban. Eltekintve a kerekektl, a lthat klnbsg a 100-ashoz kpest a fnyszr, a teljes szlessg hts lmpasor s a "turbo" felirat volt a csomagtartn. Bell azonban nagyon sok klnbsg volt tallhat. Az elektronikus klma alapfelszereltsg volt, a hmrsklet egy nyomgombbal volt llthat 15 s 32 Celsius fok kztt. Egy digitlis kijelz mutatta a bels s a kls hmrskletet Celsiusban s Fahrenheitben. A gombok elnevezsei "Hi", "Auto", "Lo" s "Econ". Az "Econ" llsban a kompresszor kikapcsolt s csak friss levegt szlltott a rendszer, ami ltal a fogyaszts jobb lett. Egy kln gomb szolglt az els s a hts jgtelent kztti vlasztsra, a hts ablak ftse automatikusan kikapcsolt 10 perc utn. Sebessgtart automatika, kdlmpa, fnyszrmos, kzponti zr, elektromos ablakemelk, ls magassgllts, elektromos antenna s hts fejhallgat csatlakoz mind alapfelszereltsg volt. Egy klnlegessg, hogy csak az utas ajtajn lv tkr volt elektromosan llthat s fthet. A motortrben s a csomagtartban is volt lmpa, valamint egy megvilgtott tkr a lehajthat napellenzben s egy trkpolvas lmpa is megtallhat volt. A hts utasnak korltozottabb fejtere volt, valamint kzps kartmasza, zseb az els ls htn s szeparlt kontrolllhat ft-ht rostlya. A mszerfal kijelzi a digitlisan mutattk a fogyaszts mrtkt s az "Auto Check" kijelzket, amely magba foglalta a folyadkok szintjt, az gk llapott, a fkek llapott, az alacsony olajnyomst, stb. Kln szeparlt ellenllspanel volt a klnbz f mszerek paneljain lv izzk szmra a megvilgtott kapcsolknak s a kzps konzol szmra. Az "egyrints" vezetoldali elektronikus ablakemel s a ksleltetett lekapcsolds vilgts volt az 1984-es v fejlesztse. A gyjtskulcsba ptett "vilgts" lehetv tette hogy a kulcs hasznlhat s lthat legyen a sttben is – ez egy hasznos dolog amely gyakran hinyzik napjainkban is. Extra felszerels volt a 200-asoknl az elektromosan llthat s fthet lsek, br krpitozs, nbellt felfggeszts s szsk amely a hts lsen keresztl is hasznlhat. Eltekintve az Alpine fehrtl, metl fnyezs volt a sztenderd a Zermatt ezst, a Gemini fehr, a Sapphire, az Amazon kk, a Topaz zld a Sudan barna s a Montego fekete esetben. Az osztlyon felli minsg Savoy velur lskrpitozs Marine (kk), Brazil (barna) vagy Quartz (szrke) volt, ezt 3 mszerfal sznnel lehetett kombinlni. A brit megjelens idejn 1984-ben, a 200 Turbo automata vltval 17.792 font volt, kzel 6.000 fonttal drgbb mint a 100 CD. ABS, lgkondicionl, sebessgtart tempomat s a knnyfm felnik voltak a legfontosabb klnbsgek. Akkoriban az automata 200 Turbo menetteljestmnye bmulatos volt: 0-96 km/h-ra val gyorsulsa 8,2 msodpercbe tellett, ami gyorsabb mint a Scirocco GTI. A teljes gzzal val gyorsts az automata vltval 48-80 km/h-ra csak 3,6 mp volt s 80-113 km/h-ra 5,7 mp volt, mg a cscssebessg elrte a 224 km/h-t. Azokban az idkben a legtbb automata sebessgvlt csak 3 fokozattal rendelkezett. Teljes gyorstskor a felvlts 5500-as fordulaton trtnt, 77 km/h volt az elrhet maximlis sebessg az egyes, mg 137 km/h a kettes fokozatban. A leggyorsabb 0-97 km/h-ra val gyorsuls akkor volt elrhet ha a sebvlt – hasznlva a vlasztkart – az egyes fokozatban volt tartva 6400-as fordulatszmig (85 km/h). Padlgzt adva harmadikbl msodik fokozatba vltott a vlt 128 km/h-ig, mg kettesbl egyesbe vltott 61 km/h-ig, de ez ritkn fordult el hogy gy hasznlni kellett volna. Az automata vlt jl illeszkedett a turbo motorhoz. A szles tartomny nyomatk tartomny miatt lehetv vlt a motor s a turbo felgyorsulsa azonnal alacsony sebessgrl is hirtelen gyorsts esetn, radsul a turbo kisebb kslekedssel lpett mkdsbe automata vlt esetben mint a manulis vltnl. Az tlagos fogyaszts 11,8 l/100 km volt, mg knyelmesebb tra temp esetben 9,3 l/100 km volt elrhet. A nagy lgkondicionlval s automatikus sebessgvltval felszerelt luxus limuzin figyelemre mltan gazdasgos volt. A nagy Audi kezelhetsge sokkal jobb volt mint brmely autnak ebben a kategriban. J ttartsa volt, nagyszer egyenes futsa, azonnali reaglsa s mozgkonysga amely meghazudtolta az aut mreteit. Csendes s nyugodt volt nagy sebessgnl, emiatt knnyen azon vehetted szre magad, hogy gyorsabban haladsz mint azt a szablyok megengedik. A tempomat hasznos felszerels volt az akaratlan sebessgtllps elkerlse cljbl. Az elektromos napfnytet, a fedlzeti komputer s az elektromos lltsi lehetsg a sofr visszapillantjnl 1985-tl kezdve sztenderd felszereltsg volt. A komputer kijelzjrl leolvashat volt az tlagos sebessg, az tlagos zemanyag fogyaszts, a motor beindtsa ta elfogyott zemanyag mennyisge, a tankban maradt zemanyag mennyisge, a dtum, az id s a vezetssel tlttt id. Ugyan csak egy memrija volt a komputernek, de mindegyik funkcit kln is le lehetett nullzni, s az rtkek megmaradtak a motor lelltsa utn is. Ms jelentsebb vltoztats nem trtnt. A hts ablakrol egy opcionlis felszereltsg volt. A Tornado vrs, a Titian vrs, az Oceanic kk, a Lhasa s Graphite volt az j szn s a Sierra (bzs) volt egy j vlaszthat bels krpit szn. Ksbb a sznpaletta kiegszlt az Almond bzs, a Flamingo, a Lago, a Maraschino vrs, a Nautic kk, a Satin fekete s a "Mother of Pearl" sznekkel. 1989-ben a 200-as s a 100-as mszerfalt jraterveztk s 3 extra mszert kapott amelyek a feszltsget, az olaj hmrskletet s az olajnyomst mutattk. A front hajts Turbo ra 27.449 font volt. 1989 vgn a 200-as gyrtsa befejezdtt, s egy luxus felszereltsg 100 Turbo jel aut jelent meg, amelyiknek alacsonyabb volt a teljestmnye, mg a gyrtmnypaletta tetejre az Audi V8 kerlt. J PONTOK – izgalmas menetteljestmny – agilis s kzvetlen reakcik – hossz tvra is nagy knyelmet biztost nagy sebessgnl is – a turbomotorhoz jl illeszked automata vlt – gazdasgos a menetteljestmnyhez s a mrethez kpest – gazdagon felszerelt vltozat – nagy bels tr – galvanizlt karosszria – tarts anyagok a belsben – most olcs, de nehz tallni ROSSZ PONTOK – mechanikailag s elektromos szempontbl bonyolult s nehz javtani – a javtsi kltsgei magasak – a korai nem vzhtses turbok lettartalma viszonylag rvid – az automata sebvltolajhtje szivroghat – a szervo kormny pumpja szivroghat – a kipufog elrepedhet – a lgkondinak lland szervzelsre van szksge – az olajht csvei hajlamosak a rozsdsodsra s meghibsodsra. MSZAKI ADATOK _____MOTOR ______ Hengerrtartalom (cm3): 2144 Hengerek szma: 5 Furat lket (mm): 79,5,0x86,4 Kompresszi arny: 8,8:1 zemanyag tovbbts: Bosch K-Jetronic Turbofeltlt KKK K-26 0,82 bar nyoms, intercooler Teljestmny: 182 LE (134 kW)/5700 Forgatnyomatk: 252 Nm/3600 ____KAROSSZRIA____ Meghajtsi md: front hajts Sebessgvlt: 3 fokozat autmata 5. fokozat aranya: 37 kmh/1000 Els felfggeszts: McPherson felfggeszts, tekercsrug, kanyarstabiliztor Hts felfggeszts: Torsion tengely, Panhard rd, nbellt kar tekercsrug, kanyarstabiliztor Els fkek: Httt trcsa Hts fkek: Trcsa Felni: Knnyfm 6x15 Gumi: 205/60 VR15 ____MRETEK___ Hosszsg/szlessg/magassg: 4807/1814/1422 mm Tengelytvolsg: 2687 mm Nyomtvolsg (ell/htul): 1468/1469 mm Szabadmagassg: 126 mm Fordulsi kr tmr: 11,6 m Csomagtart mrete: 610 liter (sphere)/ 570 (block) Benzintank: 80 liter _____SLY____ res sly: 1290 kg Terhelhetsg: 1790 kg Vontathat fkezhet sly: 1600 kg fk nlkli sly: 680 kg MENETTELJESTMNY ADATOK Cscssebessg: 224 km/h 0-80 km/h 6,3 sec 0-97 km/h 8,2 sec 0-113 km/h 10,9 sec 48-80 km/h (padlgz): 3,6 sec 80-113 km/h (padlgz): 5,7 sec tlagos fogyaszts: 11,8 l/100 km Gazdasgos vezetssel: 9,4 l/100 km GYRTSI ADATOK Gyrts kezdete: 1983 augusztus Gyrts vge: 1989 jlius Karosszria kd: 44 Motor kd: KG RAK Angol r jonnan: 17.793-27.449 font Jellemz r most: 1.200-3.500 font -forrs www.audiklub.hu

 
Vendgek szma
Induls: 2004-11-26
 
A ht Audija
 
Hivatalos hrek
 
Videk
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!